מה עיר הבירה של ישראל?

ברור ללא ספק שירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל. היא כבר היתה עיר הבירה לפני כ-3,000 שנה, בימי דוד המלך. בימינו, ירושלים היא מקום מושבם של הכנסת, בית המשפט העליון, בית הנשיא, ובית ראש הממשלה. בירושלים מנהיגי העם נפגשים עם נציגים של מדינות אחרות. ירושלים היא עיר הבירה. עובדה.

השבוע היה משפט בארצות הברית, על ילד בעל אזרחות אמריקאית שנולד בירושלים. הוא רצה שיהיה כתוב בדרכון האמריקאי שישראל היא מקום היוולדו. נשמע פשוט, נכון?

אז זהו, שלא.

בעניין דרכונים, מחלקת המדינה רושמת את ירושלים כמקום הלידה, בלי שתירשם המדינה.

באופן כללי, כאשר הממשל האמריקאי מדבר על ירושלים, הוא נמנע מלומר באיזו מדינה היא נמצאת. זהו ניסיון מצדם להיות ניטרליים כלפי העיר הקדושה ליהודים, נוצרים ומוסלמי. הם מקווים להשפיע על תהליך השלום באזור.

מעניין שארצות הברית מסרבת להכיר בעיר הבירה של אחת מידידותיה הקרובות ביותר.

דברי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "כפי שוושינגטון היא בירת ארה"ב, לונדון בירת אנגליה ופריז בירת צרפת – כך ירושלים הייתה ותמיד תהיה עיר הבירה של ישראל, אבל יותר מכך הלב והנשמה של העם היהודי. דווקא בימים אלה, כשהאנטישמיות מנסה להרים ראש וה-BDS תומך בעמדות חמאס ששוללות את קיומה של ישראל, אנחנו מצפים מארה"ב לחזק את מדינת ישראל ולהכיר בירושלים כבירתה.

אני קורא לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להצהיר בפומבי את מה שידוע זה דורות, שירושלים היא בירת ישראל וישראל היא הבית של העם היהודי".

Photo Credit: By Photo by Mr. Kjetil Ree. (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail
Facebook Iconfacebook like button